Cookies Policy - Questo sito utilizza un cookie tecnico per consentire la corretta navigazione.
Chiudendo questo banner ne accetti l'utilizzo. Per saperne di più e su come disabilitarne l'uso, consulta l'informativa estesa
Ok, accetto.
Inglese B2
Appelli
Prossima sessione per l'Anno Accademico 2022/2023
Le date e gli orari per la prima sessione d'esame dell'A.A.2022/2023 sono in programmazione e saranno pubblicati in questa pagina appena disponibili.
Nadia Stevenson
Scadenza iscrizione: 11 gennaio 2023
Prova scritta, in presenza
Le iscrizioni aprono un mese prima della prova
Prenotati su Education...
Iscrizioni chiuse
E' possibile iscriversi a partire da un mese prima e fino a 5 giorni prima della data prevista della prova.
Per iscriverti, prosegui su Education ed esegui questi 2 passaggi:
- 1 iscrizione al corso (passaggio necessario solo al primo accesso);
- 2 prenotazione alla prova d'idoneità;
La conferma di prenotazione sarà visualizzata direttamente sulla pagina di Education.
Raccomandiamo a tutti gli studenti di leggere attentamente le indicazioni riportate su Education per la partecipazione alla prova.
Nadia Stevenson
Scadenza iscrizione: 25 gennaio 2023
Prova scritta, in presenza
Le iscrizioni aprono un mese prima della prova
Prenotati su Education...
Iscrizioni chiuse
E' possibile iscriversi a partire da un mese prima e fino a 5 giorni prima della data prevista della prova.
Per iscriverti, prosegui su Education ed esegui questi 2 passaggi:
- 1 iscrizione al corso (passaggio necessario solo al primo accesso);
- 2 prenotazione alla prova d'idoneità;
La conferma di prenotazione sarà visualizzata direttamente sulla pagina di Education.
Raccomandiamo a tutti gli studenti di leggere attentamente le indicazioni riportate su Education per la partecipazione alla prova.
Descrizione e contenuti della prova
The computer test is written, and divided into the following parts:
PART 1:
READING COMPREHENSION & VOCABULARY:
Part 1a) – Reading comprehension/related vocabulary – The student will read a text in English, and then answer a set of multiple-choice and/or ‘matching’ questions testing: comprehension skills, referents, and key vocabulary from the text.
Part 1b) – General vocabulary & phrasal verbs – A small set of questions (multiple choice, or gap fill) relating to English vocabulary in general (not necessarily from the text), especially: synonyms; word formation; conjunctions & linkers; common phrasal verbs.
PART 2:
GRAMMAR:
Part 2) – Grammar – A longer set of questions relating to various aspects of English grammar.
The questions will be mostly multiple choice (or gap fill).
Here is a list of the main grammar topics that may be included on the test:
- Action/non-action verbs;
- The present simple - various uses (also including 'timetable future'; future time clauses with 'when', 'before', 'as soon as', etc.);
- The present continuous - various uses;
- The past continuous (e.g. I was watching TV...) - with various uses;
- The past simple of regular & irregular verbs - various uses;
- The past continuous - various uses;
- The past perfect (simple & continuous) - various uses;
- 'used to';
- The future forms: 'be going to' for intentions and predictions, etc.; present continuous for future arrangements, etc.; will/won't/shall for predictions, promises, offers, requests, spontaneous decisions, etc.; present simple for timetable future;
- The future continuous;
- The future perfect;
- The present perfect simple - various uses;
- The present perfect continuous - various uses;
- The passive form (all tenses);
- Conditionals (with 'if', 'unless', etc.) - 1st, 2nd and 3rd;
- 'Wish' structures - wish + past simple; wish + past perfect; wish + would;
- Indirect questions;
- Gerunds & infinitives;
- Reported speech;
- Question tags;
- Modals - can, could, be able to (ability & possibility); must/have to/had to (obligation); may, might (possibility); should/shouldn't/ought to (advice); must, may, might, might not, can't (deduction); deduction (past) - e.g. must have moved, may have done, can't have gone, etc.; deduction (present moment) – e.g. may be sleeping, can't be working, etc.;
- Relative clauses (defining & non-defining) – with 'who', 'whose', 'which', 'where', 'that';
- Comparatives & superlatives - adjectives & adverbs;
- Use of articles (various rules): definite, indefinite & zero article;
- Prepositions - various uses (e.g. time & place; movement; with nouns, adjectives & verbs);
- Quantifiers & countable/uncountable nouns;
You will find these grammar points in a good reference book of an appropriate level, such as: “Oxford Grammar 360°” (published by Oxford University Press, 2019); or "English Grammar in Use" by Raymond Murphy (published by Cambridge)
N.B.:
Students will be evaluated on a pass/fail basis ('idoneo'/'non idoneo').
An overall score equivalent to at least 18/30, or 60%, on the computer test is necessary to pass the test.
The length of the test, & the time allowed to complete the test, may vary depending on possible changes to classroom regulations.
Esercitazioni